Kluczowa rola HR oraz Learning & Development
Human Resources / L&D
Skuteczne programy szkoleniowe to klucz do rozwoju kompetencji pracowników i wzrostu efektywności organizacji. Aby osiągnąć zamierzone cele, konieczne jest odpowiednie zaplanowanie, przeprowadzenie, a także monitorowanie postępów uczestników. Kluczowa jest również analiza wyników, które mogą być mierzone zarówno w zakresie umiejętności, jak i wyników biznesowych. Co możemy zrobić aby zrealizować skuteczny program szkoleniowy, który przyniesie wymierne efekty?
Aby określić najważniejsze kompetencje wpływające na jakość pracy zespołów w organizacjach IT, warto przeprowadzić kilka kluczowych działań:
1. Analiza celów biznesowych – Zrozumienie, jakie cele organizacja chce osiągnąć, pozwala na zidentyfikowanie umiejętności, które wspierają realizację tych założeń.
2. Konsultacje z liderami technicznymi – Współpraca z menedżerami, liderami zespołów i ekspertami technologicznymi pomoże ustalić, jakie kompetencje są kluczowe dla efektywnego działania zespołów IT.
3. Ocena bieżących umiejętności zespołu – Przeprowadzenie oceny kompetencji, na przykład poprzez ankiety lub testy, pozwala zidentyfikować mocne i słabe strony pracowników.
4. Trendy branżowe i technologiczne – Uwzględnienie aktualnych i przyszłych trendów technologicznych pomoże zidentyfikować kluczowe umiejętności potrzebne do utrzymania konkurencyjności na rynku.
5. Regularny feedback i analiza wyników – Monitorowanie wydajności zespołów oraz zbieranie regularnych opinii od pracowników może wskazać, które kompetencje mają największy wpływ na jakość pracy.
Skuteczny program szkoleniowy powinien zarówno obejmować potrzeby przedstawiane przez liderów technicznych jak też obejmować obszary wspierające kulturę pracy, komunikację, równość i inkluzywność (DEI), promować wzajemny szacunek czy zapobiegać niepożądanym zachowaniom.
O ile zawartość programów technicznych będzie wprost wynikała z zaleceń CIO/Team Leaderów, o tyle wybór innych kompetencji które chcemy wzmacniać, zależy w dużej mierze od zespołu HR i Zespołu Szkoleń.
PERCIPIO udostępnia możliwości włączania programów typu Code of Conduct czy wspierających kompetencje międzyludzkie w plan rozwoju każdego pracownika naszej organizacji.
Uważność na potrzeby organizacji w tym zakresie jest w bezpośrednim związku z postrzeganiem przez pracowników jakości środowiska pracy. Im jest ona wyżej oceniana, tym są bardziej efektywni, zadowoleni i lojalni.
Niezależnie od faktu, że standardowe programy techniczne oferowane przez PERCIPIO zawierają wstępnie wyselekcjonowane materiały rozwijające umiejętności miękkie, otrzymujecie możliwość samodzielnego i łatwego zbudowania własnych programów.
Mogą one zawierać np. kursy czy symulatory dostarczane przez platformę jak również Wasze własne materiały które np. określają zasady zachowań czy np. kodeks antykorupcyjny.
Kiedy już zbudujecie plany szkoleń które będą wspierały rozwój najbardziej pożądanych kompetencji w Waszych zespołach, czas na określenie grup docelowych i przypisanie zadań.
Wspierając od lat zespoły L&D mamy świadomość, jak istotne jest prezentowanie efektów inwestycji w szkolenia. Zaangażowanie czasu pracowników oraz środków niezbędnych do zbudowania skutecznych planów szkoleń powinno być udokumentowane zarówno w formie raportowej jak też poprzez prezentację wzrostu kluczowych wskaźników.
Bogactwo raportów oraz wsparcie Learning Consultanta pomoże lepiej monitorować, korygować i prezentować Wasze zaangażowanie w rozwój pracowników.
POROZMAWIAMY O SKUTECZNYM PROGRAMIE SZKOLEŃ?
Odezwij się do nas.
Wsłuchamy się w Twoje potrzeby, nakreślimy wstępny plan i bezpłatnie przeprowadzimy pilotaż.